Dag 18 - Reisverslag uit Mouit, Senegal van Friesland College - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Mouit, Senegal van Friesland College - WaarBenJij.nu

Dag 18

Blijf op de hoogte en volg Friesland

19 Februari 2020 | Senegal, Mouit

Vandaag zouden wij vroeg vertrekken uit Nouakchott , maar dit werd echter vertraagd door de citroen waar weer de riem eraf liep. Vervolgens moest er snel een oplossing worden bedacht om de auto toch weer te laten rijden , dus is er een volle accu ingezet om er een paar uur op te kunnen rijden en tegelijker tijd een andere accu op te laden in de Volvo. Dit werkte perfect todat het noodlot toesloeg. Bij de reparatie van de vorige avond is waarschijnlijk de hoofd brandstofleiding half losgekoppeld, is en niet weer goed op zijn plek is gekomen Daardoor begon de auto onderweg in de stad vreselijk erg te benzine lekken en daardoor ophield. Daardoor werd het convooi midden in de stad gestopt en werd er door de Watze meteen polshoogte genomen bij de Citroën Hij was nog maar een paar seconden bij de auto toen er een grote steekvlam ontstond. Door lekkende benzine op de radiateur kwam ontstond er zelfontbranding. Watze is als een raket naar de volvo gesprint om een brandblusser te halen, maar in diezelfde tijd was Sipke al bij de auto aan het blussen geslagen. Bert stond al met alle belangrijke papieren naast te auto en Sem had ook in een minuut een brandblusser gevonden. Maar als de heren uit de rode Volvo niet zo snel hadden gereageerd was de C5 volledig afgebrand. Door de brand zijn er verschillende bumperdelen gesmolten, maar de motorische delen waren nog vrij intact. Zo kon de brandstofleiding worden gerepareerd en de reis kon worden vervolgd door het drukke verkeer in Nouakchott. Onderweg werden de wegen er niet beter op en de bevolking werd ook op sommige plaatsen baldadiger door autobanden op te branden midden op de weg. Met het wisselen van accus ging best. Toen we het nationaal park in reden was het het einde van de normale weg. Dit was een offroad weg van ongeveer 40 Km maar het voelde als 400. Het pad was zeer slecht en er werd bij sommigen niet harder gereden dan 15 Km/u. Maar we hebben wel flamingos en wilde zwijnen gezien dus het was de moeite waard. Aan het einde van het park was de grens van Senegal die we zijn overgestoken en veilig naar de Zebrabar gereden om daar te overnachten. Kortom het was een bijzondere dag!

• 20 Februari 2020 - 23:31

Elisabeth Hoekstra:

Wat een geluk (opluchting) dat het weer goed gekomen is. Goede en veilige reis verder met de laatste loodjes!

• 21 Februari 2020 - 08:26

André W:

Ik zou bijna zeggen:” Dat heb je met die goedkope groepsreizen

• 21 Februari 2020 - 11:06

Per :

Fantastiskt att ni var så snabba med elsläkaren annars kunde det gått illa. Spännande att följa er resa.

• 21 Februari 2020 - 11:57

Tjitze:

Goed reageerd! En gelukkig goed afgelopen. Voorzichtig met de verdere reis.