Dag 15 - Reisverslag uit Nouâdhibou, Mauritanië van Friesland College - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Nouâdhibou, Mauritanië van Friesland College - WaarBenJij.nu

Dag 15

Blijf op de hoogte en volg Friesland

17 Februari 2020 | Mauritanië, Nouâdhibou

Goeie,
Vandaag was het weer vroeg op, half 7. We moesten vandaag over de grens naar Mauritanië. Maar eerst moesten we nog naar de grens toe rijden in konvooi, het tempo werd bepaalt door Brabant want ze moesten een auto slepen die het heelaas begeven had (om eerlijk te zijn was het te verwachten). Eerst moesten we marokko uit dat verliep voorspoedig. Toen kwamen we in “niemandsland” dat is een stukje land tussen marokko en Mauritanië en dat was wel een raar stukje land. Er stonden allemaal achter gelaten auto’s en vrachtauto’s en op een gegeven moment lag er ook geen asfalt meer. Vanuit niemandsland kwamen we bij de grens van Mauritanië en dat duurde wel aardig langer. We moesten allemaal onze vingerafdrukken inscannen en een foto maken voor een visum. En dat duurde best wel lang. Na 5 uur waren we weer rijdend richting ons verblijf, de tijd in Mauritanië loopt trouwens een uurtje achter op nederland. Nu slapen we gezellig met 9 man in een tent en zijn de Brabanders aan het brandje stoken.

• 20 Februari 2020 - 17:24

Alie Osinga:

Het is wel pittig allemaal

• 21 Februari 2020 - 11:55

Tjitze:

Hele ervaring allemaal, en dat nog maar op de heenreis.

Friesland

In dit verslag houden we onze reis bij naar Gambia en Senegal. Ons gezelschap bestaat uit 6 studenten van het Friesland College, 2 docenten en een oud-docent. In 3 weken tijd rijden we naar Gambia waarna de studenten nog 7 weken stage zullen lopen in Gambia en Senegal.

Actief sinds 15 Jan. 2020