Dag 5 - Reisverslag uit Chefchaouene, Marokko van Friesland College - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Chefchaouene, Marokko van Friesland College - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg Friesland

06 Februari 2020 | Marokko, Chefchaouene

Na een avond slecht slapen door de harde wind zijn wij vanochtend vroeg vertrokken vanaf de camping in tarifa richting de haven. Dit gebeurde in konvooi met zwaailicht en al. Na enige tijd wachten konden we op de boot. Die boot schommelde wel aardig, eigenlijk zoveel dat sommigen van ons het verstandiger vonden om buiten te zitten. Toen de boot in Marokko aankwam moesten we eerst door de controle. De Duane heeft sommige auto’s gecontroleerd. Toen we eindelijk weg konden bij de Duane vielen we van de ene verbazing in de andere, (ik noem maar even wat dingetjes): mensen die onder vrachtwagens vandaan kwamen, mensen die meeliften achter op vrachtwagens en ze lopen hier graag op de vluchtstroken. Vervolgens kwamen we in een stadje genaamd Tetouan en ook daar is het een beetje anders dan we gewend zijn bijvoorbeeld alle zebrapaden hadden geen functie meer wij kregen het idee of deed iedereen maar wat. Ook hebben we daar nog even getankt, en Abdul heeft ons nog even geholpen met het zoeken naar een Marokkaanse simkaart. Uiteindelijk zijn wij

op de camping aan gekomen, waar de landrover nog maar even een kusje aan de Peugeot heeft gegeven.

• 07 Februari 2020 - 18:09

Tjitze:

Voorzichtig aan daar!

• 07 Februari 2020 - 18:38

Jolanda:

Blijkbaar houden de auto’s veel van elkaar

• 07 Februari 2020 - 21:18

Bert:

Kusje???Plat op de bek ja

Friesland

In dit verslag houden we onze reis bij naar Gambia en Senegal. Ons gezelschap bestaat uit 6 studenten van het Friesland College, 2 docenten en een oud-docent. In 3 weken tijd rijden we naar Gambia waarna de studenten nog 7 weken stage zullen lopen in Gambia en Senegal.

Actief sinds 15 Jan. 2020