Dag 22 - Reisverslag uit Tanji, Gambia van Friesland College - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Tanji, Gambia van Friesland College - WaarBenJij.nu

Dag 22

Blijf op de hoogte en volg Friesland

23 Februari 2020 | Gambia, Tanji

Een beetje laat, maar om het verhaal toch compleet te maken hier de laatste dag van onze grote reis! Vanochtend hoefden we niet heel vroeg op te staan omdat het niet een hele lange rit zou worden naar de finish. Het eindpunt van onze reis is het kampement Kairoh Garden in het kustplaatsje Tanji. We vertrekken na het ontbijt in colonne met alle andere groepen. Voorop rijdt eerst Alhagie. Alhagie is het 'mannetje' van Go for Africa in Gambia. Later kwam er zelfs een politie escorte bij, met sirenes en zwaailichten om iedereen naar de kant van de weg te verwijzen. Bij het een na laatste dorpje kwam de lokale televisie er zelfs bij om onze aankomst te filmen. In Tanji was het hele dorp uitgelopen om ons te verwelkomen. Kinderen klommen achterop, bovenop en in de auto's terwijl we reden. Eenmaal in Kairoh Garden aangekomen speelde de lokale scouting met brassband en djembeh's onder begeleiding van dansende vrouwen. En daarna een goed verzorgde lunch.

Het einde van de reis! Ik denk dat ik voor iedereen kan spreken dat dit een geweldige ervaring was. Een reis met hoogte en dieptepunten, maar we kijken er met een goed gevoel op terug. Voor de mannen begint nu pas de 'echte stage' .

Iedereen bedankt voor het volgen en reageren op deze blog! En wie weet tot volgend jaar ......

• 04 Maart 2020 - 23:10

Walter Van De Reep :

Wij, de opa en oma van Wout (Spaargaren) zijn trots op jullie prestatie.
    Geweldig, en goede reclame voor ons kikkerlandje. Buiten het geweldig avontuur is het prachtig om
    mensen die het minder hebben te kunnen en mogen helpen.
    Wout, een persoonlijk woordje voor jou; Wij zijn heel benieuwd naar je verhalen als je weer thuis bent.
    Voorlopig even de klus afmaken en daarbij zoveel mogelijk genieten.
    Zoals wij genieten van deze blog waar we reikhalzend naar uitkeken.
    Allemaal het beste en we leven met jullie allemaal mee.
    Groet . . . opa & oma (v.d. Reep uit Hillegom)

• 06 Maart 2020 - 21:05

Karin Hartog:

Goed gedaan mannen! Trots op jullie! En veel succes en plezier met het lesgeven.

Friesland

In dit verslag houden we onze reis bij naar Gambia en Senegal. Ons gezelschap bestaat uit 6 studenten van het Friesland College, 2 docenten en een oud-docent. In 3 weken tijd rijden we naar Gambia waarna de studenten nog 7 weken stage zullen lopen in Gambia en Senegal.

Actief sinds 15 Jan. 2020