Dag 21 - Reisverslag uit Tendaba, Gambia van Friesland College - WaarBenJij.nu Dag 21 - Reisverslag uit Tendaba, Gambia van Friesland College - WaarBenJij.nu

Dag 21

Blijf op de hoogte en volg Friesland

20 Februari 2020 | Gambia, Tendaba

Vandaag gingen we de grens over naar Gambia. We wouden zo vroeg mogelijk bij de grens wezen zodat we op tijd bij de camping konden zijn. Dus we vertrokken om 7 uur in de ochtend, maar de onverwoestbare rode Volvo ging de avond ervoor stuk.. lekke radiateur.... door een gat in een zand weg is zijbak van de radiateur eraf gesprongen. De mannen van de volvo hebben de avond nog geprobeerd de bak er weer op te krijgen. Maar hij lekte nog steeds te veel. Om 6 uur in de ochtend kregen ze het idee om er een spanband om heen te doen zodat hij bij elkaar geknepen werd. Maar dat was niet voldoende hij lekte nog steeds.

Dus om 7 uur zijn we vertrokken en werd de Volvo gesleept door de land rover.

Toen we bij de tolpoortjes kwamen werd ons verteld dat we niet mochten slepen over de snelweg. Dus hebben ze spul in de radiateur gegooid dat gaten afdicht. En het werkte ook nog! Toen we bij de grens aankwamen moesten we onze paspoort weer afgegeven zodat we daar een stempel in kregen waarmee we Gambia in mochten.

Na de grens was het nog een uurtje rijden naar de camping. Onderweg zijn we nog 1 keer gestopt. Bert en Sem besloten toen om schriften en pennen uit te delen aan de kinderen, prachtig!

Toen we op de camping waren hebben we lekker gezwommen en bier gedronken!

Friesland

In dit verslag houden we onze reis bij naar Gambia en Senegal. Ons gezelschap bestaat uit 6 studenten van het Friesland College, 2 docenten en een oud-docent. In 3 weken tijd rijden we naar Gambia waarna de studenten nog 7 weken stage zullen lopen in Gambia en Senegal.

Actief sinds 15 Jan. 2020