Dag 16 - Reisverslag uit Nouâdhibou, Mauritanië van Friesland College - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Nouâdhibou, Mauritanië van Friesland College - WaarBenJij.nu

Dag 16

Blijf op de hoogte en volg Friesland

17 Februari 2020 | Mauritanië, Nouâdhibou

Vanochtend vertrokken uit de tent in nouadibaou. Het was niet zo lekker wakker worden omdat het best had gestormd en het zand nu ook in de slaapzakken en onze oren zat. Daarna hebben we een school bezocht in de stad. Daar konden we kijken hoe de studenten daar les kregen en hoe de scholen er hier uitzien. Na de rondleiding in de school hebben we gegeten in een restaurantje en de auto's weer volgegooid en nog even bij de weg zitten kijken hoe het er in de stad aan toegaat. Niet best auto's zonder lichten, vol met deuken, heftrucks, ezels en ga zo maar door. Weer in convooi op naar boulenoir. Veilig aangekomen dankzij de beveiliging die alle tegenliggers gewoon naast de weg liet rijden. Bedjes opgemaakt en straks nog even naar de disco in het dorpje. De disco was even leuk maar omdat de zanger een zeer luide stem had kreeg iedereen hoofdpijn. We hebben het gered en gaan nu lekker slapen. Oant moarn!

Friesland

In dit verslag houden we onze reis bij naar Gambia en Senegal. Ons gezelschap bestaat uit 6 studenten van het Friesland College, 2 docenten en een oud-docent. In 3 weken tijd rijden we naar Gambia waarna de studenten nog 7 weken stage zullen lopen in Gambia en Senegal.

Actief sinds 15 Jan. 2020