Dag 11 - Reisverslag uit Icht, Marokko van Friesland College - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Icht, Marokko van Friesland College - WaarBenJij.nu

Dag 11

Blijf op de hoogte en volg Friesland

12 Februari 2020 | Marokko, Icht

Na twee rustdagen konden de wekkers weer op zeven uur we hebben weer zin om de route te vervolgen.

Vandaag gaan we van Zagora naar Icht dit is plusminus 410 km, navigatie is bijna niet nodig constant de N12 volgen en meer wegen zijn er bijna ook niet.

Over dit hele traject zijn we misschien vijf dorpjes (gehuchten) tegen gekomen met huisjes die gebouwd zijn van klei blokken en waar luxe of comfort ver te zoeken zijn.

Het is een eindeloze kale en rotsachtige omgeving bomen en water zijn er bijna niet, diep respect voor de mensen die hier leven ( misschien ) ook ongewild maar er ondanks wat van maken.

Verder zagen we groepen kamelen en dode dieren o.a. ezels langs de kant van de weg en dan te bedenken dat het verder in de tijd van het jaar wel naar de 50 gr. kan oplopen .

Half twee reden we de camping op en na inchecken konden we de tenten opzetten de temp. was ondertussen al naar de 30. gr. opgelopen en was het tijd voor Jelte Leon en Sipke de korte broek mei Fryske flagge en scherjontjes aan te trekken wat weer veel belangstelling trok bij de dames in de keuken en deze klompen graag even wouden passen.

Ook is er door Wout en Rink nogal een behoorlijke prestatie verricht om voor een biertje een berg te beklimmen wat bij het avondeten wel te merken was dat dit zeker inspanning had gekost.

Rond zeven uur hebben we met zijn allen heerlijk warm gegeten in het restaurant op de camping .

Het is een voorrecht om met deze studenten dit avontuur te mogen beleven en de omgang met elkaar als zeer bijzonder ervaar.

• 13 Februari 2020 - 21:56

Elisabeth Hoekstra :

Wat een belevenis en bijzondere reis! En prachtige foto's!
    Wij beleven het helemaal mee! Veel plezier met elkaar! En morgen weer een goede reis toegewenst!

• 13 Februari 2020 - 22:13

Jolanda De De Wit :

Wat een prachtig verhaal weer, en wat worden er mooie foto’s gestuurd naar het thuisfront.
    Voor nu welterusten en voor morgen een goede veilige reis.

• 13 Februari 2020 - 22:38

Ellen Van Der Weide :

Mooi om te lezen. In gedachten reizen we met jullie mee.

Friesland

In dit verslag houden we onze reis bij naar Gambia en Senegal. Ons gezelschap bestaat uit 6 studenten van het Friesland College, 2 docenten en een oud-docent. In 3 weken tijd rijden we naar Gambia waarna de studenten nog 7 weken stage zullen lopen in Gambia en Senegal.

Actief sinds 15 Jan. 2020