Dag 3 - Reisverslag uit San Javier, Spanje van Friesland College - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit San Javier, Spanje van Friesland College - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Friesland

04 Februari 2020 | Spanje, San Javier

Na een warme nacht in het F1 hotel ging vanochtend de wekker om half zeven. Gauw inpakken, ontbijten en de auto weer in. Aangezien de brandstofprijzen in Spanje een stuk lager liggen proberen we na de grens weer te tanken. Van de V70 waren Leon en Jelte niet zeker of die dat ging redden, dus daar moest maar even een jerrycan met Luxemburg-benzine in. Weer op weg. De temperatuur steeg vandaag tot maar 30 graden! Raampjes open dus, want niet alle airco’s werken (meer).

Vlak voor Barcelona beslist om de stad even in te gaan en langs de Sagrada Familia te rijden. Toen we eenmaal de stad naderden kwam er de vraag: mogen we de stad wel in met deze vieze diesels? Na een moment van stilte waarin iedereen naarstig op zoek was naar een antwoord op Google verloste Watze (rijdt zelf de smerigste diesel) ons met de wijze woorden: “Wij doen niet aan fijnstof, we hebben alleen dikke vlokken, doorrijden!” Aangezien hij hier een punt had gokten we het erop. We hebben met met onze karavaan door de drukke straten van Barcelona gelaveerd en uiteindelijk reden we langs de Sagrada Familia. Zie foto.

Wat ons ook opviel tijdens onze rit is dat de Fransen en de Spanjaarden niet heel zuinig zijn met hun bumpers. Al 2x zagen we de speciale handeling inparkeren niet helemaal volgens het boekje verlopen. En om geheel in stijl mee te doen met deze lokale gewoonten besloot de Volvo 850 de trekhaak van onze Citroën een kusje te geven. Ik zeg niet wie er achter het stuur zat, maar het was niet Sipke. Zie foto.

Na nog eens ontelbaar veel tolhokjes zijn we aangekomen op de camping in San Javier vlakbij Murcia. Snel t tentje opgezet en met zn allen naar t restaurantje. Daarna bij de tent nog even een goed gesprek aanknopen met bijzondere campinggasten en dan t tentje in. Morgen naar t zuidelijkste puntje toe! Oant moarn! (Is Friesch)

• 05 Februari 2020 - 10:05

Arnold Lok:

Goed bezig heren!

Veel veilige kilometers, houd hem recht

• 05 Februari 2020 - 11:55

Bert Vd Weide:

Schitterend verhaal, en goed bezig... Humor is OK...wij doen niet aan fijnstof

• 05 Februari 2020 - 12:51

Tjitze De Wit:

gelukkig zat er een trekhaak onder..... dat trekhaak kussen moet de andere Volvo wel bekend voorkomen

• 05 Februari 2020 - 18:24

Ina Westerhuis:

Al bij Tarifa!! Jullie hebben de sokken er goed in! Ben wel erg benieuwd wat dat voor bijzondere campinggasten waren gisteravond.
    Een goede oversteek morgen naar Tanger!

• 05 Februari 2020 - 18:50

Renze En Hannie:

Gaat gesmeerd tot nu toe.
    Heerlijke temperaturen hier paar graden minder

• 06 Februari 2020 - 10:24

Anna Van Der Veen:

Geweldig, wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen. Heel veel plezier!!!!

• 06 Februari 2020 - 15:50

Abel Veldman:

Mooi reisverslag! En al aardig wat kilometers afgelegd in een paar dagen tijd. Mooi hoor mannen! Leuk om. Jullie te volgen via deze pagina enzo deelgenoot te zijn van jullie belevenissen. Heb een behouden rit!

• 06 Februari 2020 - 19:44

Wouter Westerhuis :

Ach ja inparkeren op z’n Parijse stijl, ook z’n charme

• 08 Februari 2020 - 21:41

Wilma Bakker:

hahahahahahaha!! Watze kan wat mij betreft minister president worden

• 10 Februari 2020 - 18:55

Jannette:

Jullie genieten er heerlijk van en hebben veel plezier! Mooi om te lezen!!!